duminică, 22 ianuarie 2012

Mai bine activ decat pasiv

Deunazi, un prieten de-al meu m-a sunat sa ma intrebe daca vreau sa mergem impreuna in Piata Universitatii. Mi-a reamintit de ianuarie 1990, cand mergem impreuna la manifestatiile din piata Victoriei si, mai apoi, in primavara aceluiasi an la maratonul din Piata Universitatii incheiata brutal la inceputul verii cu mineriada lui Iliescu si Cosma. L-am refuzat, spunandu-i ca am imbatranit si nu mai am entuziasmul de atunci. Apoi mi-a fost rusine ca nu i-am spus adevarul.

Adevarul e ca, pana acum, nu m-am regasit in amalgamul de revendicari. Desi sunt profund dezgustat de clasa politica actuala, multimea si diversitatea cererilor m-au bulversat: "Dreptate pentru revolutionari" (?), "Jos taxa auto", "Legalizati marihuana", "Gabori asasini", "Aparati SMURD-ul", "Opriti masacrarea cainilor maidanezi". De joi, odata cu mitingul USL, au aparut si accentele politice, taxate destul de prompt de cei din piata. Toti insa sunt solidari intr-un punct: "Jos Basescu si guvernul Boc". Si mai e ceva care-i uneste si care, de fapt, i-a si scos in strada. S-au saturat.

M-am tot gandit: daca eu nu ies in piata inseamna ca nu m-am saturat? De fapt le cautam scuze. Ce sa faca dom'le? E criza peste tot, iar ei "saracii" se chinuie sa tina tara si bugetul pe linia de plutire si d-aia iau masuri nepopulare. Nimic mai fals. Daca era asa, nu stateau ca mutii, ci ieseau la dialog. Abia dupa o saptamana au inceput timid sa mai deschida gura, dar doar ca sa critice opozitia (sic!). Fara sa spuna mai nimic despre cei din pietele aproape tuturor oraselor din Romania si despre revendicarile lor. Asemenea aroganta nu am vazut de mult.

Mi-am dat seama ca ma minteam singur. Si cum pasivitatea nu ma caracterizieaza, m-am hotarat ca nu mai vreau sa stau. Pentru ca pe asta mizeaza si ei. Pe scarba generalizata pentru clasa politica. Pe faptul ca nici opozitia nu are lideri care sa coalizeze nemultumirile. A devenit chiar un fel de propaganda a puterii. Daca citesti printre randuri, ei cam asta spun: "...nu vedeti ca toti suntem la fel? de ce sa ii votati pe fomistii aia? alegeti raul mai mic, adica pe noi. mai bine stati acasa si ne vedem la alegeri". Si probabil ca aveau in plan sa mai dea o pomana cu cateva luni inainte de alegeri: 20 lei la pensie, 10% la profesori, o prima la jandarmi, o subventie la incalzire. Si o gura mare prin care o sa ne anunte ca, datorita lor, ce-a fost mai rau a trecut si criza nu s-a simtit asa tare ca in Tanganica.

Vreau sa le dovedesc ca se inseala. N-o sa mai stau. Sau, eventual, sa ma si impedic, ca sa ma poata prinda. Mi-am propus sa fiu activ. Vreau sa-i fac eu, nu ei pe mine. Asa ca o sa mai scriu. Asta e modul meu de a fi in piata.

P.S. Imi place (nu ma inregimentez, ci doar imi propun s-o urmaresc) miscarea lui Naumovici si Anetei Bogdan  Impreuna 2012. Pentru ca sper in schimbare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu