miercuri, 5 octombrie 2011

Oare vom invata si noi sa ne laudam tara si sa nu ne mai barfim unii pe altii pe unde apucam? Sau parem desueti daca facem asta?

Am aflat cu bucurie ca Printul Charles tocmai a laudat Romania intr-o emisiune la un post de televizune britanic cu profil turistic. Marturisesc ca nu-mi era prea simpatic. Figura lui bonoma, care nu se potrivea cu a mult mai celebrei sale foste sotii, lady Diana, nu-mi spunea nimic. Pare mai mult un burghez englez. Nu are alura de print (viitor rege!) a unei superputeri mondiale, cum a fost si ramas regatul (fost imperiu) britanic. Ba cand am auzit ca s-a castorit cu Camilla mi-a devenit si mai nesuferit. Asta pana sa aflu de peregrinarile sale prin Romania. Omul e chiar discret. I se-ntampla cateodata, rar de altfel, sa fie "agatat" de cate un politician roman, dar nu sta mult la taclale.


Simplul fapt ca ne-a laudat nu este o nouatate pentru mine, banuiesc ca nici pentru voi. Charles, care si-a cumparat de mai multi ani cateva proprietati prin Transilvania, este unul din cei mai temeinici agenti de turism pentru Romania. Vine la noi de 2-3 ori pe an, cateodata nici nu aflam decat dupa ce a plecat, sta putin, se plimba prin sat si primprejur, urca in caruta, manaca romaneste si bea cate o palinca neaosa. Ca noutate insa, in intreviul dat, Charles a precizat (cu tenta de umor, sa fim corecti) ca este descedent al lui Dracula. Fara ca asta sa-l deranjeze.
 
Aceasta stire mi-a adus aminte de o mai veche suparare a mea. Cu ceva timp in urma am lansat un subiect intr-o retea de socializare cu un subiect legat de cea mai frumoasa vacanta petrecuta in Romania. Multi dintre cei care au comentat au spus ca Romania este ultimul loc in care isi doresc sa-si petreaca vacantele, blamand mizeria omniprezenta si serviciile proaste din Romania. E-adevarat ca mai avem mult de munca in acest sens, dar totusi... Stiu ca e mai usor sa critici decat sa lauzi, dar chiar nu ne putem abtine nici cand altul e subiectul?
 
Observ din ce in ce mai multe comentarii agresive despre viata in Romania pe forumuri si pe site-urile de stiri. Unii spun ca nu vorbesc romaneste in strainatate ca sa nu se faca de rusine. Oameni care traiesc (sau au trait pana de curand), care muncesc aici (sau la fel, care au facut-o pana mai ieri) nu prididesc sa arunce cu zoaie, indiferent de subiect. De parca ei nu fac parte din natia asta. Buna rea, suntem partasi. Ne bucuram cu totii cand sportivii romani castiga un meci sau o competitie internationala, ne intristam cand un grup de infractori romani ajunge pe prima pagina a ziarelor occidentale. Trebuie sa ni-i asumam si pe unii si pe altii. Nu sunt adeptul ascunderii mizeriei sub pres. Dar nici cand unul te-ntreaba cat e ceasul tu sa-i dai o palma ca n-are basca.

As vrea sa putem sa ne laudam mai mult. Eu chiar cred ca avem cu ce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu